Δηλωνεται κατηγορηματικα οτι, ολα τα δημοσιευομενα ποιηματα, αποσπασματα ποιηματων η, και στιχοι κ.λπ. λογοτεχνικα κειμενα ειναι απο εντυπες εκδοσεις ευρισκομενες στη κατοχη του διαχειριστη αυτου του ιστολογιου. Σε οποιαδηποτε αλλη περιπτωση, γινεται link κατ' ευθειαν στα ιστολογια στα οποια βρισκονται και οχι αναδημοσιευση τους, ακομη κι αν δεν υπαρχει σχετικο απαγορευτικο σημα.

Πέμπτη 21 Ιουλίου 2011

ΦΥΛΛΑ ΧΛΟΗΣ


-Ελα, μου λεει η Ψυχη μου,
-τετοιες στροφες για το κορμι μου ας γραψουμε (γιατ'
ειμαστε ενα πραμα ),
-που αν λαχει μετα θανατο ξαναγυρνουσα αθωρητος εδω,
-κ' ειτε μακρυα απο δωθε, σ' αλλες σφαιρες,
-μεταρχινιζοντας για μια παρεα συντροφων τα
τραγουδια μου,
-(συνταιριασμενα με της Γης το χωμα, με τα δεντρα, με
τους ανεμους και με τ' αγρια κυματα),
-παντα να ξακολουθαγα με χαμογελο ολοχαρο,
-παντοτινα κ' αιωνια, τις στροφες αυτες να ομολογαω -
σαν και πρωτα, σαν και την ωρα αυτη, που εδωδανα,
-υπογραφοντας για Σωμα και Ψυχη, χαραζω τ' ονομα μου.























ΤΡΑΓΟΥΔΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ

-Τραγουδω τον εαυτον, εν' απλο και χωριο προσωπο,
-Κ' εν τουτοις λεω τη λεξη Δημοκρατικο, τη λεξη Μαζα.

-Τραγουδω τη φυσιολογια απ' την κορφη στα νυχια,
-Μοναχη η φυσιογνωμια, μοναχο το μυαλο δεν αξιζουνε
τη Μουσα, και σαλπιζω πως το συστημα πλεριο αμετρα
πιοτερον αξιζει,
-Και τραγουδω το θηλυκον ομοια καθως τραγουδω το
αρσενικο.

-Της φλογερης απεραντης ζωης τη δυναμη και τον παλμο,
-Πουναι η χαρα για δραση ελευτερη πλασμενη κατω απ'
τους θειους τους νομους,
-Το συγχρονο τον ανθρωπο ανυμνω.

( απο την ενοτητα "Αφιερωματα" )




















Αποσπασματα ( κατ' επιλογη του blogger ):

-Παντα η θαμπη η αρχη,
-Παντα η αναπτυξη, το στριφογυρισμα του κυκλου,
-Παντα η κορυφωση και το βυθισμα στερνα
( Για να ματαρχινισει σιγουρα αλλη γεννα )
-Ειδωλων, παντα ειδωλων.

-Παντοτ' η αστασια,
-Παντα η υλη, που ολο αλλαζει, θρυψαλιεται, ξαναπλαθεται,
-Παντοτε ταργαστηρια, οι θειες οι φαμπρικες,
-Που ολο και βγαζουν ειδωλα.

-Κοιταχτε εμενα, εσας,
-Τη γυναικα, τον αντρα η το κρατος γνωστο ειτε αγνωστο,
-Που μοιαζουμε να οικοδομουμε στερεα πλουτη, δυναμη,
ομορφια,
-Κι ομως πραγματικα χτιζουμε μονον ειδωλα.

-Το προσχημα, το αποξω ξεθωριαζει,
-Η ουσια της φωτιας του καλλιτεχνη, η απεραντη μελετη
του σοφου,
-Του αγωνιστη, του μαρτυρα η του ηρωα οι προσπαθειες
εναν εχουνε σκοπο,
-Να πλασουν το ειδωλο του.

**********

-Ατος μου εγω μονο που γραφω ενα-δυο λογια
προειδοποιησης για το μελλον,
-Μοναχα που προβαινω μια στιγμη πιο μπρος να γυροφερω
την τροχια μου και να ξαναγυρισω γοργα στη σκοτεινια.
-Εγω ειμαι καποιος οπο'υ περιπλανιεται χωρις ποτε να
στεκεται εντελως, οπου σας ριχνει , στην τυχη, καποιο
βλεμμα, κι απε γυριζει κατ' αλλου την οψη
-Αφινοντας σε σας να το αποδειχτε και να το ξηγηστε,
-Ακαρτερωντας το Κυριοτερο απο σας.

**********

-Ειμ' ενας ανθρωπος απλος στις ιδιοτητες, στους αιωνες,
στις φυλες,
-Κραταω απο το ιδιο το πνευμα του λαου,
-Για τουτο κιολας τραγουδω με τοσο πλερια πιστη.

-Τα παντα ! Ναι, τα παντα ! Κι ας βρισκονται αλλοι που
δεν ξερουνε τι θελουν.
-Φκιανω ως και του κακου το ποιημα ακομα, μνημονευω
κι αυτην ακομα τη μερια,
-Ειμαι κι ατος μου κακος, οσο ειμαι και καλος, και το εθνος μου
παρομοια, και τονιζω πως δεν υπαρχει τιποτα πραγματικα κακο,
-( Μα κι αν τυχον υπαρχει, το επιμενω οτ' εχει την ιδια με
το καθετι σπουδαιαν αποστολη, και για σε και για με
και για τη χωρα ).


( η μτφ. ειναι του Νικου Προεστοπουλου )


Δεν υπάρχουν σχόλια: