Δηλωνεται κατηγορηματικα οτι, ολα τα δημοσιευομενα ποιηματα, αποσπασματα ποιηματων η, και στιχοι κ.λπ. λογοτεχνικα κειμενα ειναι απο εντυπες εκδοσεις ευρισκομενες στη κατοχη του διαχειριστη αυτου του ιστολογιου. Σε οποιαδηποτε αλλη περιπτωση, γινεται link κατ' ευθειαν στα ιστολογια στα οποια βρισκονται και οχι αναδημοσιευση τους, ακομη κι αν δεν υπαρχει σχετικο απαγορευτικο σημα.

Σάββατο 24 Δεκεμβρίου 2011

ΤΟ ΑΣΤΡΟ ΤΗΣ ΒΗΘΛΕΕΜ

... του Albrecht Durer !
( η προσκυνηση των μαγων - χαρακτικο)


ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Ε'.

[...].
Ειναι αδιαφορον εαν η αυστηρα επιστημη της σημερον απορριπτει την "μαγειαν". Εκεινο το οποιον ενδιαφερει ειναι οτι οι "μαγοι" ηκμασαν απο της πολυ μακρυνης αρχαιοτητος, ακομη και απο των Ορφικων χρονων εις την Ελλαδα, οτι δε η Αστρολογια, η Αστροσοφια, η Αλχημεια, η Ιατροσοφια και τοσαι αλλαι αποκρυφοι επιστημαι (εκ των οποιων προηλθον αι καθαραι επιστημαι της σημερον, η Αστρονομια, η Χημεια, η Φαρμακευτικη κ.λ.π.) ησαν εις το παρελθον το αντικειμενον της ενασχολησεως των μαγων ολων των εποχων.
Ειδικωτερον, μαγοι και μαλιστα κατ' εξοχην, ωνομαζοντο οι αστρολογοι, προ παντος εις τας ανατολικας χωρας, την Μηδ'ιαν, την Περσιαν και την Χαλδαιαν. Ουτοι παραλληλως κατειχον και ιερατικον αξιωμα, διοτι εθεωρουντο οι σοφωτεροι ολων και οι ικανοι να προειπουν τα μελλοντα δια των μαντικων μεθοδων, τας οποιας εχρησιμοπο'ιουν, προ παντος δε δια της εξετασεως των αστρων. Εις το βιβλιον του Δανιηλ αυτοι οι μαγοι αναφερονται δεκακις και αποκαλουνται πεντακις σοφοι και επαοιδο'ι.
[...]
Βεβαιον ειναι οτι δια μεσου των αιωνων η μαγεια εξεπεσεν, οταν πολλοι εκ των μαγων, δια της δραστηριοτητος των, απεδεικνυοντο γοητες, απατεωνες και αγυρται. Δεν ειναι ομως ποτε δυνατον να ισχυρισθη κανεις οτι οι αστρολογοι, οι αλχημισται, οι ιατροφιλοσοφοι και γενικωτερον οι μαγοι υπηρξαν εν τω συνολω των απατεωνες και αγυρται. Αντιθετως ησαν οι επιστημονες και οι σοφοι της αρχαιοτητος, οι μυσται, διδασκαλοι και ιεροφανται, οι οποιοι εξεπροσωπουν τα αποκρυφα ταγματα της Ανατολης, της Αιγυπτου και της Ελλαδος, του Ορφισμου και του Πυθαγορισμου, του Ερμητισμου και της Καβαλα, καθως και αλλων εσωτεριστικων και αποκρυφολογικων ρευματων. Ουτοι ησχολουντο συγχρονως με την μελετην των φυσικων φαινομενων, αναδειχθεντες εις τους θεμελιωτας της εν γενει συγχρονου επιστημης, τοτε μεν χαιροντες της μεγαλυτερης τιμης, διοτι ελογιζοντο και ησαν πραγματι οι σοφοι, μεχρις ακομη και του μεσαιωνος, τωρα δε δικαιουμενοι της ευγνωμοσυνης της ανθρωποτητος, διοτι ανευ αυτων δεν θα υπηρχε γνωσις.
Ειδικως, οι μαγοι-αστρολογοι, υπηρξαν οι θεμελιωται της Αστρονομιας. Δεν ειναι δε καθολου ανεξηγητον διατι ο Kepler, ο ιδρυτης της νεωτερας Αστρονομιας, ο "νομοθετηςτου ηλιακου συστηματος" ητο συγχρονως αστρονομος και αυτοκρατορικος αστρολογος της αυλης του Ροδολφου του Β' εις την Βεν της Δανιας, κατ' αυτον ακομη τον 17ον μ.Χ. αιωνα.
Εφ' οσον λοιπον οι αστρολογοι ησαν οι κατ' εξοχην μαγοι και εφ' οσον , ως ειναι γνωστον, ουτοι εξηταζον τας κινησεις των φυσικων ουρανιων σωματων δια να προβλεπουν τα μελλοντα, εφ' οσον μαλιστα, προκειμενου περι του Ιησου-Χριστου, προειδον την Γεννησιν Του (χωρις και να διαψευσθουν), βασει παρατηρησεων, γενομενων επι "αστερος", δεν ειναι δυνατον να αμφισβητηται το οτι ο "αστηρ" τον οποιον παρετηρουν ητο σωμα φυσικον η φαινομενον φυσικον. Διοτι, επι πλεον, η καταστρωσις των ωροσκοπιων, βασει των οποιων προελεγον ειδικως τας γεννησεις μεγαλων ανδρων και βασιλεων, επετυγχανετο αφ' ενος δια της χρησιμοποιησεως θεμελωδων τινων στοιχειων εκ της γνωσεως των επι των φυσικων αστερων και αφ' ετερου δια της παρακολουθησεως των κινησεων των φυσικων αστερων.
Υπαρχει, συνεπως, μια πληρης κατοχυρωσις εξ' αυτης ταυτης της Ευαγγελικης αφηγησεως του Ματθαιου, οτι ο αστηρ των μαγων πρεπει να ητο φυσικος αστηρ, επειδη ακριβως εκεινοι οι οποιοι τον παρετηρησαν ησαν μαγοι' επειδη ησαν οι αστρονομοι της εποχης του Χριστου, οι ασχολουμενοι με τους φυσικους αστερας.
[...]

ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ ΙΑ'.

[...]
Κατωτερω θα δειχθη, οτι η συγκεντρωσις των πλανητων του 6 π.Χ.* δεν ειναι αλλο τι η ο "αστηρ της Βηθλεεμ" και οτι δι' αυτης η Ευαγγελικη περικοπη του Ματθαιου ερμηνευεται απολυτως, μαλιστα δε και ως προς τα ακανθωδη σημεια, της οδηγησεως των μαγων υπο του αστερος και της στασεως του αστερος "επανω ο'υ ην το παιδιον" και επι πλεον - το και σπουδαιοτερον - δι' αυτης καθισταται δυνατος ο ακριβης καθορισμος του χρονου Γεννησεως του Ιησου, οστις και ευρισκεται εν απολυτω συμφωνια προς τας σχετικας πληροφοριας των Ευαγγελιστων.
[...]


*σημ. του blogger :
Η συγκεντρωση αυτη των Πλανητων, αρχισε την αρθρωση της απο της 23ης Οκτωβριου του 9 π.Χ. και η πληρης εξαρθρωση της τελειωσε μετα 5 χρονια και 10 μηνες περιπου, την 1η Σεπτεμβριου του 3 π.Χ.


( απο : Κ. Σ. ΧΑΣΑΠΗ ** "Ο Αστηρ της Βηθλεεμ - αστρονομικος
προσδιορισμος του χρονου γεννησεως του Ιησου Χριστου",
κεφ. ε' - σελ. 61,62,63 και κεφ. ια' - σελ. 171, εκδοσεις Α. Καραβια, αθηνα - Δεκ. 1969 )


** Θυμαμαι,
τον σοφο αυτον μαθηματικο-αστρονομο, οταν σε μια 4μελη παρεα - μεταξυ των οποιων ο γυιος του Σταυρος, οπερατερ, γνωστος στους... σινεφιλ - ο Νικος Παναγιωτοπουλος, σκηνοθετης - επισης γνωστος στους... σινεφιλ - ο Βασιλης Διοσκουριδης - γνωστος εκδοτης- φιλων, γυμνασιοπαιδων εξηγουσε στον καθ' εναν μας, στον θολο του Αστεροσκοπειου της Πεντελης που μολις ειχε εξοπλιστει με το καλυτερο και μεγαλυτερο τηλεσκοπιο των Βαλκανιων, του οποιου ηταν ο δ/ντης, τα "μυστικα", την "μαγεια" και την κρυφη γητει'α των αστεριων και τ' ουρανου, για αρκετα σαββατοκυριακα.



Δεν υπάρχουν σχόλια: