Δηλωνεται κατηγορηματικα οτι, ολα τα δημοσιευομενα ποιηματα, αποσπασματα ποιηματων η, και στιχοι κ.λπ. λογοτεχνικα κειμενα ειναι απο εντυπες εκδοσεις ευρισκομενες στη κατοχη του διαχειριστη αυτου του ιστολογιου. Σε οποιαδηποτε αλλη περιπτωση, γινεται link κατ' ευθειαν στα ιστολογια στα οποια βρισκονται και οχι αναδημοσιευση τους, ακομη κι αν δεν υπαρχει σχετικο απαγορευτικο σημα.

Παρασκευή, 30 Νοεμβρίου 2012

ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ


Στον φίλο Ανδρέα που γιόρταζε σήμερα,
και την Γιώτα -

κατάκοποι και οι δυό, στην Θεσ/νικη όπου βρίσκονται, κοντά στα δυό αυτά θαυμάσια μουσικά σύνολα για να συμβάλλουν, στην επιτυχή παρουσίαση των συναυλιών τους...





και θα συνεχίσουν, αύριο βράδυ, στην Αθήνα μαζί τους -

εύχομαι καλή επιτυχία!
και, βέβαια...







σε σένα ιδιαίτερα,                   Ανδρέα, 

ΧΡΟΝΙΑ  ΣΟΥ  ΠΟΛΛΑ!

Να σε χαιρόμαστε όσοι σε αγαπάμε.

ΠΑΤΡΙΔΟΓΝΩΣΙΑ

η ανάρτηση αφιερώνεται σε όσους... 
συγγραφείς και ποιητές... 
καλλιτέχνες...
διανοούμενους
δημοσιογράφους και συνεργάτες ΜΜΕ...
σπουδαγμένους εν τω εσωτερικω
και εξωτερικω...
22ης κατηγορίας και πάνω...




^^^^
Κ Λ Ι Κ στην φωτό



" Από δύο περίπου αιώνες, ως γνωστό, άρχισε το παραγνωρισμένο και αδικημένο Βυζάντιο να προσελκύει την προσοχή των ερευνητών, η οποία τώρα όλο και περισσότερο εκδηλώνεται απαλλαγμένη από προκαταλήψεις, από προσχηματισμένες καταδικαστικές γνώμες. Έτσι σιγά σιγά αποκαλύφθηκε με την έρευνα ο μεγάλος και πολύπτυχος πολιτισμός του Βυζαντίου, με τις πραγματικές αξίες του, τα μεγάλα επιτεύγματά του, και τα τρωτά του. Εμελέτησαν πρώτα την πολιτική ιστορία, ακολούθησαν έπειτα εκδόσεις πολλών από τα χειρόγραφα, που άφθονα υπάρχουν ανέκδοτα ακόμη σε όλες σχεδόν τις μεγάλες βιβλιοθήκες. Ήρθε έπειτα η ώρα να μελετηθούν οι χώροι της τέχνης με τα μεγάλα επιτεύγματά τους στην αρχιτεκτονική, στη ζωγραφική, στη λογοτεχνία και σε όσες άλλες καλλιτεχνικές εκδηλώσεις. Τελευταία, όπως βλέπουμε, ήρθε η ώρα της φιλοσοφίας. Ήταν φυσικό να έρθει τελευταία, γιατί εξένιζε τους πολλούς, και μάλιστα τους ορθολογιστές, να μιλήσουν για φιλοσοφία και για φιλοσοφική σκέψη χυμένη κατά το μεγαλύτερο μέρος της μέσα στα καλούπια θρησκευτικής και ειδικότερα θεολογικής όρασης του κόσμου. Ο ορθολογισμός τους ευνοούσε την άποψη ότι δεν μπορεί να γίνει λόγος για φιλοσοφική σκέψη κάτω από τους όρους αυτούς, αφού για να μιλήσουμε για φιλοσοφία απαραίτητη προϋπόθεση είναι η αδέσμευτη και αδογμάτιστη πορεία του λόγου.
Το επιχείρημα αυτό δεν είναι όσο ακαταμάχητο φαίνεται. Προσδιορίζει πώς θέλουμε τη φιλοσοφία, ότι τη θέλουμε με όλη την καθαρότητα του πνευματικού βαδίσματος. Δε μας λέγει όμως τι είναι στην ιστορική πραγματικότητα και πραγμάτωσή της. Η φιλοσοφία, όπως άλλωστε όλα τα έργα του πνεύματος, εκδηλώνεται μέσα στο χρόνο και πραγματώνεται με ποικίλες μορφές. Και ο ιστορικός της φιλοσοφίας δεν έχει απλώς το δικαίωμα, αλλά έχει την υποχρέωση να μελετήσει όλους τους δρόμους  που ακολούθησε η σκέψη κάτω από τις διαφορετικές  κάθε φορά συνθήκες, και να αναζητήσει σε όλες αυτές τις μορφές την πορεία του πνεύματος, που αυτό είναι στο βάθος η Ιστορία της Φιλοσοφίας. Συχνά τα έργα των Βυζαντινών θεολόγων και των άλλων ανθρώπων του πνεύματος είναι γεμάτα σκέψη, ανησυχίες και προβληματισμούς απάνω σε μέγιστα θέματα, όπως η ουσία του Θεού, η φύση του ανθρώπου και άλλα' διερευνούν τα προβλήματα, αναζητούν την κατάλληλη μέθοδο, προβάλλουν επιχειρήματα και απαντήσεις. Φιλοσοφούν λοιπόν. "


( απόσπασμα από τον πρόλογο για την ελληνική μετάφραση του ίδιου του συγγραφέα Β. Ν. ΤΑΤΑΚΗ, του συγγράματός του: "ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ", έκδοση "εταιρεία σπουδών νεοελληνικού πολιτισμού και γενικής παιδείας" - ιδρυτής Σχολή Μωραίτη, μτφ. από τα γαλλικά Εύα Κ. Καλπουρτζή, εποπτεία Λίνος Γ. Μπενάκης, αθήνα 1977 (α' έκδοση, παρίσι 1949), σελ. 7, 8 και 9 )


Σημ. :
Οι υπογραμμίσεις στο κείμενο είναι του blogger.




* * * * *


Tο Mαρτύριο του Σολωμού Σολωμού
(μολύβι και big)
του ΛΕΥΤΕΡΗ ΟΛΥΜΠΙΟΥ

^^^
Κ Λ Ι Κ στη φωτό


Πέμπτη, 29 Νοεμβρίου 2012

Τετάρτη, 28 Νοεμβρίου 2012

Η ΘΑΛΑΣΣΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΠΑΝΣΕΛΗΝΟΥ


Καλό Πανσεληνιασμό, εύχομαι γι' απόψε... αντί



Καλό Βραδυ 

ΒΑΘΥ ΛΟΥΛΑΚΊ


Καλή... Πανσέληνο





Τρίτη, 27 Νοεμβρίου 2012

Δευτέρα, 26 Νοεμβρίου 2012

ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΜΑΣ ΤΣΙΡΚΟ



^^^
του Φαίδωνα Πατρικαλάκη
(μακέτα των κοστουμιών της πρώτης παράστασης
του έργου "το μεγάλο μας τσίρκο" το 1973)

Κ Λ Ι Κ στην εικόνα!








Καλημέρα είπαμε;
Καλή εβδομάδα είπαμε;
Όχι, ε;
Ξεχαστήκαμε...

Καλημέρα, λοιπόν,
Καλή εβδομάδα!








ΧαΡα


Κυριακή, 25 Νοεμβρίου 2012

ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΜΠΟΥΚΑΛΑΣ


Και πάλι έξω απ' το σώμα μου
μελετώντας το
ξένος τον ξένο
Να το ταιριάζω σε χρώματα πολλά
να του μαδώ τα φύλα



* * *




Όλα τα χρώματα
μιά στιγμή σπατάλης των ματιών σου
Και το καθένα
αδηφάγο σ' αγαπώ
πικρό γαμώ το μαχόμενο τα ωχ των αδερφών
Εγώ, ήχος άστεγος
ν' αντιγράφω την πληθυντική σου αρμονία
Δεν μου ταιριάζει η πίκρα
αν δεν μπορέσω το γλέντι σου
Δεν θα μπορέσω το φως
αν δεν κατοικήσω τις πληγές της νύχτας

Και πώς θα προσφερθώ στον μέσα πάνθηρα
χωρίς να γεωργήσω τη μαύρη οπή
                               την άλικη
τη θλίψη σου που διανυκτερεύει


(από τη συλλογή : "Ο ΜΕΣΑ ΠΑΝΘΗΡΑΣ", εκδόσεις ΑΓΡΑ, α' ανατύπωση - αθήνα Φεβρουάριος 2000 / σ. 9 και 10)





* * * * *







σωστό
ουκ εν τω πολλω το ευ

... πολύ όμορφα και τα δυό

ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΗΣ STAR






ΚΑΛΗΜΕΡΑ


Μιά όμορφη Κυριακή να περάσετε!


video

Σάββατο, 24 Νοεμβρίου 2012

ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΜΑΞΙΜΟΣ




Τ ο ύ  π α ι δ ι ο ύ  μ ο υ



...Ό,τι στοχάζουμαι είμαι. Όχι ό,τι κάνω.
                                                                         ΠΑΛΑΜΑΣ





Όποιος αγάπησε την πρωτη φορά
στη ζωή του δυνατά, αγαπάει πάντα
δυνατά.
                 Κ. ΒΑΡΝΑΛΗΣ




ΥΠΟΘΕΣΙΣ


Ίσως να κουραστήκαμε
Κόβοντας λουλούδια.




ΧΩΡΙΣ ΤΙΤΛΟ


Ι

Σεντόνι 
Θαλασσί θα στρώσω'
Στο προσκεφάλι
Θ' απλωθούν 
Οι σκέψεις μας
Και τα φιλιά μας.
Τ' αχνάρι
Που το Σώμα Σου θ' αφίσει
Θα το γεμίσω
Με τα δάκρυά μου.
Και
Στα πόδια σου
Θ' ακουμπίσω
Τα λόγια της Αγάπης.




SEX


Οι γλώσσες μας'
Άγγιξαν, η μιά την άλλη,
Κι' είπαν το τραγούδι τους.

Οι ψυχές μας
Τ' άκουσαν, κι' είπαν το δικό τους.
Τα κορμιά μας
Ανατρίχιασαν από την ηδονή.


(από : "ΑΝΗΣΥΧΙΕΣ" - ενότητα ΑΓΑΠΕΣ, ιδιωτική έκδοση, αριθμημένο αντίτυπο αρ. 10/15, με λιθογραφία υπογεγραμμένη του χαράκτη ΤΑΣΣΟΥ, αθηνα 1958, σελ. 23, 26 και 30 αντίστοιχα)







του Γιάννη ΒΑΛΑΒΑΝΙΔΗ !

ΛΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ





ΜΟΥΡΣΕΛΑΣ Ν. ΚΩΣΤΑΣ






Ευχαριστώ όσους ήταν μαζί μου
σε αυτή μου την προσπάθεια και 
όλους όσοι πίστεψαν σε μένα και
σε αυτό που έκανα

Ευχαριστώ επίσης
τις Εκδόσεις Γκοβόστη
που μου έδωσαν την ευκαιρία
να δημοσιεύσω αυτή τη συλλογή



ΕΣΥ ΕΖΗΣΕΣ


Έζησες μέσα στη θλίψη
κι όμως κάποιος θα νόμιζε πως έζησες για χρόνια
                                                      μες στη χαρά.
Έζησες μέσα στην απόρριψη
Κι όμως κάποιος θα νόμιζε πως έζησες για χρόνια
                                               μες στην αποδοχή.
Έζησες μέσα στη βία
Κι όμως κάποιος θα νόμιζε πως έζησες μέσα     
                                       στην τρυφερότητα. 
Έζησες μέσα στον πανικό
Κι όμως κάποιος θα νόμιζε πως έζησες μέσα
                                     στην τέλεια αρμονία.
Όπως κι αν έζησες κράτησες την ομορφιά
                         καλά κρυμμένη μέσα σου.
Καιρός να την εμφανίσεις, δε νομίζεις;


( από τη συλλογή : "Αγγελικά πλασμένος", Γκοβόστης Εκδοτική Α.Β.Ε.Ε., αθήνα - 2011 / σ. 18 )



[ Ο Κώστας Ν. Μουρσελάς, κατάγεται από την Ικαρία.
Γεννήθηκε το 1980 στην Αθήνα. Έχει τελειώσει τη Σιβιτανίδειο Σχολή Τεχνών και Επαγγελμάτων.
Αυτή είναι η πρώτη συλλογή ποιημάτων του που εκδίδεται. ]


σημ. :
oι υπογραμμίσεις, στους δυό τελευταίους στίχους, είναι του blogger.


Πέμπτη, 22 Νοεμβρίου 2012

FOOTPRINTS






Καληνύχτα !


HarA

ΕΣΜΕΡΑΛΔΑ ΓΚΕΚΑ



^^^
Εσμεράλδα Γκέκα


ΓΑΛΑΤΕΙΑ *

Κορίτσι μου, εγώ δεν είμαι ποιητής
είμαι χαρτογράφος των ουράνιων αισθήσεων.
Γύρισα εδώ στο εργαστήρι μου το μυστικό
εκεί όπου τα μάτια μου σε πλάθαν και σε χτίζανε
απομυζώντας γάλα απ' τον κόρφο τ' ουρανού.

Μα αιωρείσαι ακόμη κει ψηλά
στων άστρων την ακαθόριστη αρχιτεκτονική
σε ρυθμό συμπαντικών Σειρήνων
με τις συντεταγμένες σου φρεσκοπλεγμένες
στα μαλλιά της Πούλιας.

Των αιθέρων άγαλμα κι ουράνιο βρέφος
συγχώρα με
που ΄μαι τόσο δα μικρός και δε φτάνω να κόψω
τον ομφάλιο λώρο σου.


* σημ. της ποιήτριας :
Πρόκειται για το μύθο της Γαλάτειας και του γλύπτη Πυγμαλίωνα. Παρεμβάλλεται στο ποίημα ως σκέψη του Τέρατος ή ως υπερβατική ταύτισή του προς τα συναισθήματα του Πυγμαλίωνα. Η πρωτόγνωρη αγνότητα της Γαλάτειας, η αιθέρια, απροσπέλαστη ομορφιά της, που δεν μπορεί να συλλάβει ο ανθρώπινος νους ως πραγματική ύπαρξη (και επομένως τη νοεί ως πλάσμα φαντασίας) θυμίζει στο Τέρας την Πεντάμορφη, το γλυπτό της δικής του αισθητικής. Ο έρωτας μεταξύ της Πεντάμορφης και του Τέρατος αρχικά φαντάζει αδιανόητος, τουλάχιστον μονομερής και άρα απραγματοποίητος, όπως ο έρωτας ενός γλύπτη με το αγαλμά του. Ωστόσο η έντονη πίστη σε κάτι ανώτερο (στο μύθο, στη θεά της ομορφιάς, εν προκειμένω στην Ποίηση) και ο ανόθευτος, αγνός έρωτας λειτουργούν ως διαβρωτικά υλικά πάνω στην πέτρα του αδυνάτου.


(από : "Pulchritudo Bestiae", σελ. 32 και 48)




ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΑΡΓΑ







Καλημέρα


HarA

Τετάρτη, 21 Νοεμβρίου 2012

VERDI


Καληνύχτα






Ο "Ριγκολέτος" είναι η όπερα που έκανε το Ροσσίνι να δηλώσει πως' "Σ' αυτή τη μουσική αναγνωρίζω επί τέλους τη μεγαλοφυία του Βέρντι". Και είναι αληθινά ο πρώτος καρπός της ωριμότητας του συνθέτη. Σ' αυτήν αναδείχνεται ο Βέρντι μονομιάς όχι μόνο μεγάλος μελωδιστής αλλά και μεγάλος μεταρρυθμιστής, μολονότι δε μας είναι εύκολο να εκτιμήσουμε ως ποιό σημείο έφτανε η αντίδρασή του στη συμβατικότητα. Ένα είναι βέβαιο, πως ο "Ριγκολέτος" είναι ένα αριστούργημα με τον έντονο χαραχτηρισμό των προσώπων, τις δραματικές αντιθέσεις, τον πλούτο της μελωδίας, το περίφημο κουαρτέτο στην τελευταία πράξη, την πρωτοτυπία για την εποχή της στην ενορχήστρωση. Ο Βέρντι, αυστηρός στην αυτοκριτική του, λογάριαζε πάντα το "Ριγκολέτο" την καλύτερή του όπερα.





Κι' όμως τόσες περιπέτειες είχε με τη λογοκρισία, που αναγκάστηκαν να γίνουν  πολλές μεταβολές, ν΄αλλάξει ο τίτλος του έργου του Ουγκώ "Ο Βασιλιάς διασκεδάζει" και να γίνει "Ριγκολέτος" και ένα σωρό άλλα. Ο Βέρντι ήταν έξω φρενών όπως έγραφε σ' ένα φίλο του γλύπτη : "Τι θα λέγατε αν σας έβαζαν  μιά μαύρη προσωπίδα απάνω στη μύτη ενός από τα ωραιότερα αγάλματά σας;". Η επιτυχία ως τόσο ήταν καταπληχτική όταν πρωτοπαίχτηκε στη Βενετία στο 1851. Το κοινό ξετρελλάθηκε, ο τύπος ολόκληρος έπλεκε διθυράμβους. Μόλις τέλειωσε η παράσταση, όλος ο κόσμος τραγουδούσε την άρια του τενόρου "La donna e mobile".


(Το πιό πάνω απόσπασμα από : "Νέα Εστία", τόμος 49, τεύχος 566, 1η Φεβρ. 1951 / αφιέρωμα : VERDI πενήντα χρόνια από τον θάνατό του 27 Ιανουαρίου 1901 / σ. 156, υπογράφει η ΑΥΡΑ Σ. ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΥ)










ΧαΡα


PATSY CLINE



^^^
από την ταινία,
Sweet dreams



... 7 ώρες κι ακόμη νάρθει το ρεύμα!

DE SIGARETTE DANS CIGARETTE





Καλημέρα



ΧαΡα

... λόγω της βροχής...

Τρίτη, 20 Νοεμβρίου 2012

ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ



^^^
Κ Λ Ι Κ στην φωτό


ΚΑΤΩ ΑΠ' ΤΑ ΠΛΟΥΣΙΑ ΣΑΣ ΜΑΛΛΙΑ...


Κάτω απ' τα πλούσιά σας μαλλιά, μικρούλες μου νεράϊδες,
με τραγουδήσατε γλυκά - γλυκά αποκοιμισμένο,
κάτω απ' τα πλούσιά σας μαλλιά, μικρούλες μου νεράϊδες,
μέσα στο δάσος τ' όμορφο και τ' απομαγεμένο.

Μέσα στο δάσος τ' όμορφο, μες τις γιορτές στη φύση,
πονετικά μου πνεύματα την ώρα που κοιμόμουν,
πνεύματα, με τα χέρια σας μου είχατε χαρίση
χρυσή κορώνα, αλλοίμονο ! την ώρα που κοιμόμουν.

Ξέρω από κείνο τον καιρό και μάγια, βρόχια λέω,
κορώνες πούναι ολόχρυσες, τραγούδια μες το δάσος.
Όμως σαν το μικρό παιδί πιστεύω και τα κλαίω,
και θάθελα να κοιμηθώ και πάλι μες το δάσος,

αδιάφορο πως μάγια πιά και βρόχια εγώ τα λέω.


μτφ. ΓΕΩΡ. ΣΗΜΗΡΙΩΤΗΣ








^^^

Κ Λ Ι Κ στην φωτό


ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΑ ΧΑΜΟΣΕΡΤΑ ΜΑΛΛΙΑ ΣΑΣ...


Κάτω από τα χαμόσερτα μαλλιά σας, νεραϊδούλες,
μ΄ ετραγουδήσατε αλαφρά, στον ύπνο μου από πάνω,
κάτω από τα χαμόσερτα μαλλιά σας, νεραϊδούλες,
στον μαγεμμένο ανάμεσα τον ξωτικό δρυμώνα.

Στον ξωτικό δρυμό, με τις εξαίσιες ψαλμωδίες,
νυφούλες τρισπονετικές, την ώρα που εκοιμώμουν,
μου παραδώσατε, σεμνές νυφούλες, μες στο χέρι,
το χρυσό σκήπτρο, αλλοίμονο ! την ώρα που εκοιμώμουν

Τόμαθα από τα τότες πιά, πως είναι ιδέα κι' απάτη
το σκήπτρο το χρυσό και τα τραγούδια στο δρυμώνα, --
μα, σαν το ευκολοπίστευτο παιδάκι, κλαίω για κείνα,
κ' ήθελα ν' αποκοιμηθώ ξανά μες στον δρυμώνα.

Κι' ως τόσο, τί, κι' αν τόμαθα πως είναι ιδέα κι' απάτη !


μτφ. ΤΕΛΛΟΣ ΑΓΡΑΣ





^^^

Κ Λ Ι Κ στην φωτό


(Περιοδικό "Νέα Εστία", τόμος Ξ - τεύχος 707 - Χριστούγεννα 1956, αφιέρωμα στον JEAN MOREAS - από τη συλλογή Les Cantilenes / σελ.  135-136)



Καληνύχτα


HarA



μνήμες

ΒΛΑΣΗΣ ΚΑΝΙΑΡΗΣ


















σημ. του blogger :
Ο Βλάσης Κανιάρης υπήρξε απόφοιτος της Βαρβακείου Προτύπου Σχολής, του έτους 1946.

ΑΦΙΕΡΩΣΗ


Η ανάρτηση αυτή είναι αφιερωμένη στη μνήμη του Καθηγητή
Giulio Carlo Argan, κοντά στον οποίο είχα την τύχη να μαθητεύσω.


^^^
Κ Λ Ι Κ στην φωτό!
(το βιβλίο προλογίζει ο Νίκος Κεσσανλής)



Έργα του Νίκου Κεσσανλή
-------------------------------------------------------------






ΜΑΝΩΛΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗΣ



^^^
Κ Λ Ι Κ στην φωτό


Καλημέρα

HarA

Δευτέρα, 19 Νοεμβρίου 2012

OTONO PORTENO




Καλό βράδυ

ΧαΡα

ΛΑΪΚΟ ΒΑΛΣΑΚΙ





ΧαΡα

JULIE COVINGTON




ΧαΡα

VARIAZIONI





ΧαΡα

ΦΡΕΝΤΥ ΓΕΡΜΑΝΟΣ


...με συγχωρείτε λάθος


^^^
Κ Λ Ι Κ στην φωτό!







...Φρέντυ Γερμανός... ο ροκάς που του άρεσε το blues!


σημ. του blogger :
Ο Φρέντυ Γερμανός ήταν απόφοιτος της Βαρβακείου Προτύπου Σχολής, του έτους 1952.


Καλημέρα

ΧαΡα

Κυριακή, 18 Νοεμβρίου 2012

MARRAKESH NIGHT MARKET





Καληνύχτα και,

μιά όμορφη μέρα και μιά καλή εβδομάδα να ξημερώσει


ΧαΡα

...δεν έχετε παράπονο, δεν περιμένατε και πολύ...


ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΣΤΕΦΑΝΟΥ



^^^
Κ Λ Ι Κ στην φωτό!






σημ. του blogger :
Ο Γιώργος Παπαστεφάνου είναι απόφοιτος της Βαρβακείου Προτύπου Σχολής, του έτους 1959.


Η ανάρτηση αυτή είναι αφιερωμένη
σε μιά, επίσης, μεγάλη και σεμνή της Ελληνικής Τηλεόρασης και Ραδιοφωνίας,
την αγαπητή φίλη, την Κέλλυ Σακάκου !


ΕΣΜΕΡΑΛΔΑ ΓΚΕΚΑ





^^^^
... > Εσμεράλδα < ... Γκέκα



ΤΟ ΑΛΗΘΙΝΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ

Κάποτε μου εμφανίστηκε μια νύμφη.
Ήταν απ' τον ήλιο πιο λευκή
και φορούσε ένα λευκό φουστάνι
και μια πλεξούδα ανέμων έπεφτε στα στήθη της.
Οι κόρφοι της φύλαγαν ένα μυστικό.

Ορφανή από γλώσσα
η μάνα-της της άφησε χρησμό :
"να 'σαι διάφανη λευκή
κομμένη από τυφλής μαντίλι
έτσι που να μην ξεχωρίζεις τους καιρούς
και τη γλώσσα τους να μιλάς με άκρατη ευφράδεια
κάθε που η ψυχή του κόσμου ζητά διερμηνέα".

Την ομορφιά μου αντάλλαξα για ένα καρβέλι στίχους.
Την ψυχή μου πούλησα στην ποίηση.


Πιστεύω εις μίαν θεάν ερώτων παντοκράτειρα
ποιητήν ουρανών μα πεσμένην κατά γης
μουσών τε πάντων και νεράιδων.
Και εις μίαν ωκεάνιον ψυχήν,
την αντεράστρια της θεάς την αειθαλή
την εκ του έρωτος γονιμοποιηθείσα προ πάντων των θαυμάτων.
Ως εκ του χάους, συνειδέναι αληθινόν εκ λήθης λιθίνου
κερασθέντα και ονομασθέντα άσπιλον ως εξ αυτής.
Εις μίαν αγ εί αν,* καθολικήν και συμπαντικήν αλήθειαν.
Ομολογώ εν νύμφης άρπισμα γονίδιο ξωθιών.
Προσδοκώ ανάταση φτερών και ζωήν πέραν του νομικού κανόνος.
Αιθήρ.

*   Από το άγειος : χωρίς γη, υπερβατικός, απόκοσμος.

( Από "Pulchritudo Bestiae", εκδόσεις Γαβριηλίδης, αθηνα 2012, σελ. 21 )


σημ. του blogger :
Η Εσμεράλδα Γκέκα αποφοίτησε από το Βαρβάκειο, μόλις, δυό χρόνια πριν. Ανήκει στην όλως νέα γεννιά, που επάξια συνεχίζει την παράδοση του Σχολείου αυτού!

* * * * *

Αν είναι να μιλήσει κάποιος ας πεί για τον έρωτα.
Μιχάλης Γκανάς





Σάββατο, 17 Νοεμβρίου 2012

ΚΟΡΟΠΟΥΛΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

ΑΠΟ ΕΝΑ ΞΕΧΑΣΜΕΝΟ ΔΙΠΤΥΧΟ

de silentio


Δύο η ώρα της νυχτός κοιμάσαι
και με κοιτάζουν τα κλειστά σου μάτια.
Τα χείλη σου παράξενα σαλεύουν -
ίσως για να φυσήξουν ένα σπίρτο.

Τι θέλεις να μου πείς ; Σκύβω κοντά σου
κι ακούω να δυναμώνει το σκοτάδι.
Ακούω τον αέρα και το χιόνι
πιό άδειο να υφαίνουνε τον κόσμο.

Το χάδι το απαλό στα βλέφαρά σου
να σπαταλούσες στα μαλλιά μου απόψε !
Δύο η ώρα της νυχτός κοιμήθης.

Κι ενώ τριγύρω σιωπηλοί αγρυπνούμε,
αρχίζει η παγωνιά να σχεδιάζει
τα λόγια που δεν πρόφερες, στο τζάμι.


(Από : "Ποιήματα Χωρίς Ιδιότητες", ενότητα ΙΙ - ωροσκόπος : δίδυμοι, εκδόσεις άγρα - ύψιλον /βιβλια, αθήνα - 2009 / σελίς 47)

σημ. του blogger :
Ο Γιώργος Κοροπούλης είναι απόφοιτος της Βαρβακείου Προτύπου Σχολής, του έτους 1977.


* * * * *






...με ρίμα
...όταν τελειώσετε... το μάσημα
...ΦΤΥΣΤΕ τη τσίχλα από το στόμα σας                                                                                                   ... το λέει και το... αλφαβητάριο...
...not edited... by Γαβριηλίδης

ΧαΡα

ΠΩΣ ΝΑ ΜΗ ΓΡΑΦΕΤΕ ΕΝΑ ΠΟΙΗΜΑ



Η ανάρτηση αυτή είναι προϊόν μιάς προ-χθεσινοβραδυνής συζήτησης !




^^^
του Νάνου Βαλαωρίτη



Κατ' αρχήν να μην αρχίζετε από πάνω 
προς τα κάτω
αλλά πάντοτε
από κάτω προς τα πάνω
από δεξιά προς αριστερά
από το τέλος στην αρχή
και μάλιστα βουστροφηδόν
το αλφάβητο έχει μόλις 
εφευρεθεί
το μεταχειρίζονται 
οι έμποροι
και οι όσοι φτιάχνουν 
αγγεία
αν σας έρχεται στο νού
μιά φράση
ξεχάστε την
θυμηθείτε
όμως τη γέννησή σας
αγαπήστε την αγάπη
μόνο αλλά κανέναν
άλλον/άλλην
να μασουλάτε τη ρίμα
σαν να 'ταν τσίχλα
να μετράτε τις συλλαβές
με τον χάρακα
και τους στίχους
με τον διαβήτη
κι όταν απερνάτε κάτω 
απ' το παράθυρό της
να κραυγάζετε 
ακατάληπτες
βωμολοχίες
ώσπου να βγεί
απ' το παράθυρο
το στρογγυλό
κεφάλι 
της
σελήνης
χαμογελώντας
σε κατάσταση
ακράτητου
σεληνιασμού.


Αθήνα, 18 Οκτ. 2005


(από : ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ - "Ανθη του Θερμοκηπίου", εκδ. "απόπειρα" - αθήνα Φεβρ. 2010, εικόνα εξωφύλλου : "Ο Ιανός", σχέδιο του ποιητή, σελίς 82)

* * * * *



...τι Γαβριηλίδης
...τι Βαλαωρίτης


...πουλήστε... αθωότητα
...αγοράστε... like links... βωμολοχίας


Καλημέρα,
ευτυχής η σημερινή μέρα



HarA